מחליפים את הסוסים-החלפת מנוע
נאמר לכם על ידי בעל המוסך כי יש עליכם לבצע החלפת מנוע. דף זה יסקור בקצרה על מה יש לבקש מבעל המוסך להקפיד, אילו פעולות יזומות יש לשלב בהליך החלפת מנוע וכמה על פעולת החלפת מנוע לעלות.
החלפת מנוע היא הליך הדורש את ניתוקו של המנוע ופרישתו לחלקיו, החלפת מנוע דורשת קשב ותשומת לב לפרטים הקטנים הכרוכים בהחלפה, חיבורים רופפים, חלקים עייפים ולפני הכול למספר המנוע המדויק.
אנו נתקלים לעיתים במכוניות בהן בוצעה החלפת מנוע כאשר מספרו הסידורי של המנוע לא תאם.
שימו לב !
יש צורך מוחלט לראות כי המנוע שמוחלף שיהיה בדיוק אותו מנוע שהיה ברכב עם אותם סימני זיהוי, לעיתים מתאימים מנוע דומה לזה שהיה ברכב ועושים את ההתאמות הנדרשות פעולה שכמעט תמיד איננה מושלמת ובגללה המנוע החדש כושל בעיקר במה שקשור לאביזרים המחוברים למנוע.
אילו חלקים כדאי להחליף בהליך של החלפת מנוע
בליה היא תהליך טבעי, חלקיו של הרכב בלים עם הזמן ודורשים החלפה. פתיחתו ופירוקו של המנוע המשולבת בהחלפתם של חלקים אלה תהווה ניצול של זמן העבודה שגם כך יש להשקיע, עלות העבודה במצב זה זניחה ואם לא יחליפו אותם יהיה כורח להשקיע עבודה של שעות רבות ולהבטיח שלא יהיה צורך לטפל במנוע תקופה ממושכת.
אנו ממליצים לשלב בהליך החלפת מנוע:
- שליחה של הרדיאטור לניקוי ובדיקה והחלפת כל צינורות המים הנראים בלויים.
- החלפת משאבת מים
- החלפת טרמוסטט
- החלפת מערכת טימינג
- החלפת מחזירי שמן לקמשפט (גל זיזים של המנוע – הציר הפותח את השסתומים)
- החלפת מחזירי שמן לקרנק ( גל ארכובה - הציר המרכזי של המנוע תפקידו להפוך תנועה קווית לסיבובית)–
אחרי ביצוע כל עבודות החלפת מנוע יש לתת למנוע לעבוד במוסך ולוודא שהמאווררים נכנסים לעבודה מספר פעמים, וכמובן לבדוק שאין נזילות של מים ושמן.
שיהיה בהצלחה.